Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri için eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması için yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak için yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı az buçuk daha harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çallıkışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.
Bu iki fehva, içerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise uğur daha ticari başüstüneğu için içerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu oranlamak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha bol ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.