Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaşadığı maşer süresince kıymeti olan , kabiliyet, tasarruf ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeslekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı binalabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına orantılı ) değmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Terbiye bir prosestir.
· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değmeslektirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler için benzeridır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme için kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince değmeslekebilir, fakat sürecin doğkakımı değmeslekmez.
Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşu denli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeslekikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Terbiye, beniâdem için yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Terbiye sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir sistem olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. çağlayık; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, sınav özetları kabilinden mergup davranış değmeslekiklikleridir.